Cambio Pastillas de freno DEL y TRAS

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The Other
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Cambio Pastillas de freno DEL y TRAS

Mensaje por The Other » Sab Jun 11, 2011 11:11 am

Lo pongo en inglés del programa Alldata y en español con aclaraciones mías tras poner las delanteras EBC.

Brake Pad: Removal and Replacement Front
REMOVAL
1.Raise and support the vehicle. See: Maintenance
NOTE: Perform STEP 2 through STEP 5 on each side of the vehicle to complete pad set removal.
2.Remove the wheel mounting nuts (3), then the tire and wheel assembly (1).
NOTE: When removing the caliper guide pin bolts (2, 3) note that one (upper) has a special sleeve on the end. It is important that this bolt be installed in the upper mounting hole when the caliper is installed.
3.Remove the two brake caliper guide pin bolts (2, 3). 4.Remove the disc brake caliper (4) from the disc brake adapter bracket (1) and hang it out of the way using wire or a bungee cord. Use care not to overextend the brake hose when doing this.
Imagen
5.Remove the brake pads (4, 5) from the caliper adapter bracket (2).
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INSTALLATION
NOTE: Perform STEP 1 through STEP 5 on each side of the vehicle to complete pad set installation, then proceed to STEP 6.
NOTE: Make sure that the audible wear indicators (if equipped) are placed toward the top when the inboard brake pads are installed on each side of the vehicle.
1.Place the brake pads (4, 5) in the abutment shims (3) clipped into the disc brake caliper adapter bracket (2) as shown. Place the pad with the wear indicator attached on the inboard side (2). 2.Completely retract the caliper piston back into the bore of the caliper.
CAUTION: Use care when installing the caliper (4) onto the adapter bracket (1) to avoid damaging the boots.
3.Install the disc brake caliper over the brake pads on the brake caliper adapter bracket.
NOTE: When installing the caliper guide pin bolts (2, 3) make sure that the one that has a special sleeve on the end is installed in the upper mounting hole.
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4.Align the caliper guide pin bolt holes with the adapter bracket. Install the upper (with special sleeve) (2) and lower (3) caliper guide pin bolts.
Tighten the guide pin bolts to 43 Nm (32 ft. lbs.).
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5.Install tire and wheel assembly (1) See: Maintenance/Wheels and Tires/Service and Repair/Removal and Replacement/Tires and Wheels -Installation. Install and tighten wheel mounting nuts (3) to 135 Nm (100 ft. lbs.).
6.Lower the vehicle.
7.Pump the brake pedal several times before moving the vehicle to set the pads to the brake rotor.
8.Check and adjust the brake fluid level in the reservoir as necessary.
9.Road test the vehicle and make several stops to wear off any foreign material on the brakes and to seat the brake pads.

Mi versión en Español, básicamente consiste en desmontar las ruedas, quitar los dos tornillos de la pinza y presionar la pinza/caliper contra el disco para retraer el pistón con un destornillador duro en la hendidura de la pinza contra el disco con la pastilla vieja instalada, pero solo la interior, una vez hecho esto se procede a montar sobre el disco en su sitio las pastillas nuevas. La del interior lleva un clip en la zona baja que no se de que servirá pero lo lleva, si esta bien presionado el pistón entrará la pinza perfectamente (no os preocupéis si queda colgando mientras quitáis y ponéis las pastillas no pasa nada). Una vez todo en su sitio, solo lleva una posición todo, a poner la pinza en su sitio y ponerle los dos tornillos que hemos quitado, según el alldata lleva una marca/rebaje el tornillo superior, yo ni la vi la verdad y podría decir que no tenían tal marca/rebaje cuando los puse en su orden, que yo soy muy ordenadito y os recomiendo según desmontáis algo ir colocando las piezas en orden para evitar problemas. Tras colocar las pastillas y montar la pinza, apretar los tornillos que hemos quitado pero sin pasarnos de fuerza, pone unos 43Nm pero no se suele hacer en ningún sitio, apretadlos con la llave hasta que veáis que no podéis apretar mas sin hacer un gran esfuerzo, con tacto vamos y listo, montamos rueda y se acabó. Si estas son las únicas que se cambian (siempre que se cambien se tienen que cambiar en ambos lados del eje, no vale un lado si y otro no) una vez puestas las ruedas hay que bombear el pedal de freno varias veces hasta que notes que el pedal hace su trabajo bien y hacer varias frenadas para que las pastillas se asienten en su sitio. RECOMENDABLE hacer los primeros 500km frenadas suaves salvo que sea preciso por emergencia una frenada agresiva por seguridad. Revisar el nivel del líquido de frenos para comprobar que cuando se gastan las pastillas baja y cuando ponemos las nuevas sube a su sitio, no rellenar si baja, pues es indicativo de desgaste de pastillas y en caso de que sean nuevas y esté el líquido bajo puede haber fuga.

Un vídeo de como se suele hacer:



Un saludo
Última edición por The Other el Sab Jun 11, 2011 11:41 am, editado 2 veces en total.
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Re: Cambio Pastillas de freno DEL y TRAS

Mensaje por The Other » Sab Jun 11, 2011 11:31 am

Brake Pad: Removal and Replacement Rear

REMOVAL
NOTE: Before proceeding, See: Service Precautions/Brakes - Caution.
1.Raise and support the vehicle. See: Maintenance
NOTE: Perform STEP 2 through STEP 6 on each side of the vehicle to complete pad set removal.
2.Remove the wheel mounting nuts (3), then the tire and wheel assembly (1).
NOTE: In some cases, it may be necessary to retract the caliper piston in its bore a small amount in order to provide sufficient clearance between the pads and the rotor to easily remove the caliper from the knuckle. This can usually be accomplished before the guide pin bolts are removed, by grasping the rear of the caliper and pulling outward working with the guide pins, thus retracting the piston. Never push on the piston directly as it may get damaged.
3.Remove the disc brake caliper (2) lower guide pin bolt (1).
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CAUTION: When moving rear brake caliper upward, use extreme care not to damage or overextend the flex hose. Damage may occur.
4.Rotate the caliper (1) upward hinging off the upper guide pin bolt. Rotate the caliper upward just enough to allow brake pad removal. Hang the caliper assembly in this position using wire or a bungee cord.
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5.Remove the inboard brake pad (5) from the caliper adapter bracket (3).
6.Remove the outboard brake pad (2) from the caliper (1) by prying the brake pad retaining clip over the raised area on the caliper. Slide the brake pad off of the brake caliper.
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INSTALLATION
NOTE: Perform STEP 1 through STEP 6 on each side of the vehicle to complete pad set installation, then proceed to STEP 7.
1.Completely retract the caliper piston back into the piston bore of the caliper. This is required to gain the necessary pad-to-rotor clearance for the caliper installation onto the steering knuckle.
NOTE: Place the brake pad with the audible wear indicator attached on the inboard side. The audible wear indicator should be positioned at the bottom when installed.
2.Slide the outboard brake pad (2) onto the caliper (1). Be sure the retaining clip is squarely seated in the depressed areas on the caliper beyond the raised retaining bead.
3.Place the inboard brake pad (5) in the abutment shims (4) clipped into the disc brake caliper adapter bracket (3) as shown (see preceding note).
CAUTION: Use care when installing the caliper onto the adapter bracket to avoid damaging the guide pin boot.
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4.Rotate the disc brake caliper downward over the brake rotor and lower part of caliper adapter. 5.Install the disc brake caliper (2) lower guide pin bolt (1). Tighten the guide pin bolt to 43 Nm (32 ft. lbs.).

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NOTE: Once the caliper is installed, inspect the outboard brake pad to make sure it is correctly positioned. The retaining clip (2) must be squarely seated in the depressed areas (1) on the caliper fingers. Also, the nubs on the pad's steel backing plate must be fully seated in the depressions formed into the inside of the caliper fingers. There should be no gap between the pad backing plate and the caliper fingers.

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6.Install tire and wheel assembly (1) See: Maintenance/Wheels and Tires/Service and Repair/Removal and Replacement/Tires and Wheels -Installation. Install and tighten the wheel mounting nuts (3) to 135 Nm (100 ft. lbs.).
7.Lower the vehicle.
8.Pump the brake pedal several times to ensure the vehicle has a firm brake pedal before moving the vehicle.
9.Road test the vehicle and make several stops to wear off any foreign material on the brakes and to seat the brake pads.

MI versión en español, al igual que las delanteras el procedimiento básicamente es el mismo salvo que la pinza solo se quita del tornillo inferior y se levanta girándola sobre el superior y para retraer el pistón esta vez es más complicado porque hay que aplicar presión a la vez que se gira (en principio es así, hasta que no lo haga no podré decirlo a ciencia cierta, si alguno lo ha hecho y me confundo que me lo diga, pero en general van así roscando) y para ello puede que necesitemos una herramienta especial. Las pastillas de la parte exterior se quedan clipadas con una chapita a la pinza y las interiores entran al disco en su sitio incluido su indicador de desgaste, que es un clip como el de las delanteras en principio y va en la parte baja de la pastilla interna. Ya sólo queda devolver la pinza a su sitio y apretar el tornillo tal y como se hace en las delanteras y montar ruedas. El principio es igual, unos km en frenadas suaver y al montarlas con las ruedas bombear el pedal igual que las delanteras vamos.


Dejo también un video de como sería pero no hace falta quitar el cable del freno de mano que en nuestros coches va en unas zapatas en el interior de los discos.




Un saludo.


SI TENÉIS DUDAS AL HACERLO COMENTADLAS Y OS AYUDO.

Unas fotos de las pastillas del avenger delanteras




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Iron_Wlady
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Re: Cambio Pastillas de freno DEL y TRAS

Mensaje por Iron_Wlady » Mié Mar 04, 2015 11:15 am

Muy buen brico colega! Gracias
Dodge Caliber y Harley Davidson Sportster 883...Americano de pura cepa...

aspim
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Re: Cambio Pastillas de freno DEL y TRAS

Mensaje por aspim » Dom Jul 24, 2016 11:05 am

Muy currado el brico

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